Wist je dat.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu Wist je dat.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu

Wist je dat....

Door: Yolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

22 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Wist je dat....

.... ik 3 januari samen met Mac en Fib, Jolanda van het vliegveld hebben gehaald! Ze was hier vorig jaar tot eind mei en is nu terug voor een paar weekjes vakantie!
.... ik het heel fijn vond dat ze er weer was!
....mijn visum niet in orde bleek te zijn, omdat ik bepaalde stempels miste.
....ik opnieuw naar het buurland Frans Guyana moest om een weer een nieuw visum aan te vragen.
.... Dit opzich wel gezellig was samen met Jolanda en de meneer die me ging helpen aan een nieuw visum.
.... ik mijn paspoort nog niet terug heb, dus als ik de 31e niet op Schiphol sta jullie weten waarom :p

.... ik morgen mijn eindevaluatie heb van stage en ik daarna heel blij ben dat ik er van af ben!!
.... ik afgelopen zaterdag met mn kids weer ben gaan zwemmen wat heeel gezellig was.

.... er dit jaar alweer 6 verkeersdoden zijn gevallen in Paramaribo.
.... door dit *** verkeer ook ons hondje Moose is overleden. Hij is aangereden door een brommer.

.... ik laatst bij mijn oude huis aan de Aukalaan was en daar nog steeds niemand woont.
.... ik dat toch jammer vind, omdat ik er zo nodig uit moest omdat het huis verkocht was en de nieuwe mensen er snel in wouden?

.... we deze week hoorden dan we dit huis 3 dagen eerder uit moeten, omdat de 27e al andere mensen in komen.
.... we nu een ander huis hebben gevonden, gelukkig hier om de hoek.

.... er hier een serieverkrachter actief is die het gericht heeft op Nederlandse vrouwen.

.... we (Laura, Lisanne en ik)aankomende zaterdag een HUGE afscheidsfeest gaan houden in onze stam bar bij VOS.

... ik een heel dubbel gevoel heb over terug gaan naar Nederland.
.... Ik jullie heeeeeel hard nodig ga hebben om weer te integreren.
.... Ik er wel erg naar uit zie om weer leuke dingen te doen met m’n vriendjes en vriendinnetjes :p
.... Ik de warmte en chillheid van Suriname wel erg zal gaan missen.

.... jullie niet raar moeten opkijken als ik ineens heel hard begin te huilen
.... ik dan gewoon een beetje labiel ben :p
.... ik dan alleen maar een knuffel nodig heb!

.... IK JULLIE ALLEMAAL HEEEL ERG WIL BEDANKEN VOOR DE KAARTJES, MAILS EN ALLE ANDERE LIEVE DINGEN! EN NATUURLIJK IEDEREEN WIL BEDANKEN VOOR DE FINANCIELE STEUN VOOR DE KIDS DIE JULLIE HEBBEN GEGEVEN!


See ya back in Holland




  • 22 Januari 2008 - 19:44

    Irma:

    Succes met het afscheid...!!
    En geniet van de terugkomst in nederland (trerk watwarms aan :p). Dat zal inderdaad heel dubbel zijn...
    Liefs Irma

  • 22 Januari 2008 - 20:00

    Ben En Ingrid:

    leuk verhaal, hopelijk hebben Laura en Lisanne wel hun visum voor elkaar en wat jouw afscheid van Suriname betreft, dat zal wel heel dubbel wezen na een jaar, waarin je toch heel veel meegemaakt hebt, mensen heb leren kennen, wij wensen jullie in ieder geval een knallend afscheidsfeest toe, en dat het weggaan niet zwaar valt, groetjes de ouders van Laura

  • 22 Januari 2008 - 20:39

    Chantal:

    whaaaaaaaaaaa
    echt vreemd dat jij ook strx weer in Nederland zit!!! Omdat je het zo naar je zin had in Suri!! En omdat je voor mij het voorbeeld was van goed geintegreerde nederlandse stagiaire, haha of zo wilde je toch niet genoemd wordn trouwens ;)
    Geniet van je feestjes en laatste dage en van Mac en Kim natuurlijk :)
    Ik hoop dat de klap in Nedelrand niet te hardz al zijn mja... denk dat hetzelfde advies van kracht is voor degene die naar suri gaan. Op je af laten komen... en aanpassen (nja met mate natuurlijk;))
    Liefs

  • 23 Januari 2008 - 07:30

    Pien:

    Wat is dit tijd gevlogen zeg. Kom maar gauw weer terug in de Hattemse Bossen. Daar kan je lekker terug komen in de werkelijkheid van de cultuur die Scouting heet! En daar mag bij gehuild worden hoor.

  • 23 Januari 2008 - 09:32

    Jolanda:

    Zettum op deerne...! Geniet nog even die laatste week!
    Tot in Holland!

  • 23 Januari 2008 - 11:27

    Linda:

    SAAAAAAAANG!!!! wat gaat die tijd toch snel.
    Ik ben er voor je hoor als je terug komt. We maken snel een date en ik neem de sneltrein naar Zwolle.....dus dat!!!
    Geniet er nog even van en ik denk aan je.
    Kusss

  • 23 Januari 2008 - 13:50

    Broertje!:

    Zuss kan niet wachten tot je er weer bent!
    Ik zal je helpen met het integreren hiero :P

    Komt helemaal goed, Till then!
    Big Brasa

  • 23 Januari 2008 - 17:30

    Malie:

    liema!!
    nog 1 weekje!
    succes met afscheidnemen en geniet nog van je laatse week daar!
    dikke knuffels
    malie

  • 23 Januari 2008 - 18:24

    Anke:

    Heyhey!
    Jeetje die foto's! Ik ben er stil van (en stiekem een beetje emotioneel) bij het zien van de kinderen. Wat is Jody groooooooot! Heerlijk om te zien.
    Meid, het is al vaker gezegd ;), maar ik wens je heeeeeel veel plezier deze laatste dagen in je stad. En ik wens je heel veel sterkte bij het afscheid van de kinderen, de stad, je vrienden, de cultuur, het weer, Mac en alles wat je verder vertrouwd is geworden.
    Liefs

  • 23 Januari 2008 - 22:24

    PaMa:

    Je ervaringen pakken ze natuurlijk niet meer af.
    Hoe langer je in zo'n land bent hoe meer je je verbonden voelt met de mensen uit je omgeving, Mac, de vrienden van Vos, Kinderen weeshuis, de mensen van de reizen zoals Anna, Edward, Ronald, je medebewoners stagecollega's enz
    Niet allen de mensen maar ook de plekken, Aukalaan, Waterkant ....Suriname
    Maar Nederland went ook wel weer en Suriname blijft altijd op kaart.

    Kus PaMa

  • 25 Januari 2008 - 10:07

    Annerieke:

    Hey meis,

    wat gaat die tijd dan hard he.. Ik kan me wel voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt om terug te komen naar koude, gure Holland..
    Maar geniet nog even van de tijd die je daar hebt, maak er een knallend afscheid van!
    En als je een schouder nodig hebt om op uit te huilen.. :-)

    Tot in Kikkerland! En dan gaan we lekker de docter in :-D

    Dikke knuffel,

    Annerieke

  • 26 Januari 2008 - 09:26

    Niels:

    hee nog veel plezier de laatste dagen! En geniet er echt van! Ik mis India nu alweer duss!
    Tot snel!

    groetjes Niels

  • 27 Januari 2008 - 17:54

    Charon:

    hey lien,
    geniet de laatste dagen! iedereen gaat je helpen hoor, maak er een goed en leuk afscheid van

    -hug-

  • 02 Februari 2008 - 19:55

    Laura:

    heey rasta!;) fawaka?
    mis je het al? haha
    t is hier erg koud he! HUILEN!kan er maar niet aan wennen. en dan ook nog eens meteen die drukte van de carnaval..zullen we maar terug gaan?
    september he;) tot snel!

    brasa Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor 11 maanden naar Paramaribo, stage lopen in het kindertehuis van stichting Claudia A.

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 43444

Voorgaande reizen:

20 Februari 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: