Het Einde en het Begin - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Jolien Oever - WaarBenJij.nu Het Einde en het Begin - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Jolien Oever - WaarBenJij.nu

Het Einde en het Begin

Door: Yolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 Februari 2008 | Nederland, Zwolle

Ons afscheidsfeest was echt super. Gezellig gegeten en gedronken en uiteindelijk allemaal met kleding en al in het zwembad beland ;)

Fib, Kallie, Nicky en Mac hebben ons weggebracht naar Zanderij. Charlie moest daar werken dus die kwam ons ook uitzwaaien. Afscheid nemen was niet het leukste moment. Maar ik vond wel erg leuk dat ze mee gekomen waren.

Tijdens de vlucht hadden we veel turbulentie, bijna de hele nacht moesten we onze gordels omhouden. Tijdens het dalen zag ik het Nederlandse landschap en het is ZO lelijk! haha grauw, grijs, weinig bomen en groen in vergelijking met de tropen.

Op schiphol stonden paps, mams, emiel en maaike met een spandoek me op te wachten. OJEEE! hij hangt nu aan het huis met (nog erger) een pop erbij! Later kwamen ook Anneke en Annet met de kids me begroeten op Schiphol. Erg leuk!

Het is allemaal een beetje vreemd, maar wel fijn om terug te zijn. Vooral om iedereen weer te zien. De eerste 3 dagen 24/7 niet alleen geweest, ik had behoefte aan mensen om me heen. Ik wou niet alleen zijn. Dus hebben Maaike en Josine 's nachts bij me gewaakt :p

Erg vind ik ook het weer! Met 2 t-shirts, 2 truien en een jas heb ik het nog koud! Gelukkig was mijn mams zo lief om een kruik te maken voor het slapen :)

Direct dit weekend zoveel mogelijk afleiding gezocht en lekker gaan stappen in Zwolle. Ook al durf ik nauwelijks naar buiten soms heb ik het er voor over ;)

Sommige dingen zijn zo RAAR, het is zo rustig. In Paramaribo was er 24/7 lawaai; auto's, brommers, sirene's, mensen, honden en andere beestjes. Nu is het muisstil ook is er niemand op straat. Gisteren was ik in de supermarkt de Plus, dat was ook shockerend. Zoo veel en zoo groot! Gelukkig was mn broertje mee die precies wist waar wat stond. Nouja en nog allemaal wat van die dingetjes.

Ook al is er dan helemaal niks veranderd zijn sommige dingen toch echt vreemd!

Nog even de laatste foto's van mijn kids en ons afscheidsfeest met onze vrienden bij VOS. Ook de foto's van mijn eerste dagen weer thuis.

Cya soon

  • 05 Februari 2008 - 12:39

    Kimmy:

    Lieverd!!

    Daar ben je weer en wat een cultuurshock :D hahaha...Weer helemaal wennen aan de kou enzo, maar wel weer lekker bij je familie en vriendjes :D...
    Skatje...Alles komt goed hoor, voor dat je het weet ben je alweer gewend aan de kou, bloemkool en grote supermarkten.
    Ik mis je wel hoor, weer een vriendinnetje weg uit Suriname :(

    Maar gelukkig krijg ik visite van vriendinnen uut Grunn...

    We keep in touch bebe!!!

    Kxs Kimmy

  • 05 Februari 2008 - 12:46

    Joris:

    Welkom thuis! En welkom Club(t)huis natuurlijk! Ik hoop dat je snel weer een beetje went in het koude over-georganiseerde kikkerlandje.

  • 05 Februari 2008 - 14:54

    Sanne:

    WELKOM THUIS!!!! ik zal je verhalen en foto's echt missen, als ik die las leek het altijd alsof het nog niet zo lang geleden was dat ik in suriname was.
    Ook succes met wennen want dat heb wel nodig denk ik! Bosi en Brasa Sanne

  • 12 Februari 2008 - 14:30

    Kasper:

    Ik heb interesse in de malarone pillen die je verkoopt, maar je reageert niet in je topic, misschien dat je dit berichtje dan wel toevallig leest :) Laat even weten kaspah85@hotmail.com

  • 07 Maart 2008 - 14:31

    Pauline:

    Hoi Jolien,

    Ik ben heel benieuwd hoe het met gaat?
    Ik kreeg van de week een mailtje van charlotte die vertrekt de 19de naar Ligorio. Ze had er veel zin in en heb haar nog wat tips kunnen meegeven. Ik heb mijn leventje weer opgepakt, al ben ik in gedachte nog vaak in Suriname. Ik denk eraan om volgend schooljaar de SPH te gaan doen. De laatste tijd moet ik ook aan jou denken. Ik ben echt heel benieuwd, dus ik hoop wat van je te horen.

    Liefst Pauline


  • 08 Maart 2008 - 20:24

    Myrthe Sturing:

    Hoi Lien,

    Ik las dat je nog malarone pillen over had? IK ben erg geïneteresseerd. Mijn email: smyrtie@hotmail.com. Ik hoor graag snel van je. Groetjes

  • 27 April 2008 - 22:30

    Astrid:

    Hallo Lien, Zou je contact met ons willen opnemen over jouw ervaring bij Stichting Claudia-a. Misschien herinner jij nog Jonora en haar zusje Aruna.
    Ik wil graag even hierover met je praten.
    Het is heel dringend graag voor 10 mei 2008.
    Ik ben bereikbaar op 06-16395630 of 06-44365679.

    groetjes
    Astrid

  • 17 Juli 2008 - 18:28

    Stephanie:

    Hey Yolien!

    Joh door te zoeken op claudia A kwam ik op deze site terecht! Ik ga zelf eind september naar dit tehuis voor vrijwilligerswerk, en vind t leuk om verhalen te horen van anderen die er al zijn geweest! Mocht je het leuk vinden wat meer uit te wisselen hierover, dan hoor ik het graag!

    Mijn maildres: stephanie.wouters83@gmail.com

    Ik hoop van je te horen!

    Groetjes stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor 11 maanden naar Paramaribo, stage lopen in het kindertehuis van stichting Claudia A.

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 43444

Voorgaande reizen:

20 Februari 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: