Waar is ut zonnetje nou? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu Waar is ut zonnetje nou? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu

Waar is ut zonnetje nou?

Door: yolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Jaja, die regentijd dat is me wat. Misschien hebben jullie het in Nederland al wel gelezen of gehoord, dat het hier goed vochtig is. Gebieden buiten Paramaribo staan helemaal onder water incl. de huisjes. Hier in Paramaribo staat het grondwater ook erg hoog. Sommige dagen zijn de straten ook onbegaanbaar omdat het zo veel heeft geregend. Er door heen lopen kan je beter niet doen, omdat het heel onhygiënisch is (rioolwater komt ook naar boven enzo) en er kunnen slangen in zitten. Hoorde ik ook pas later, nadat ik er al flink wat keren door heen was gebanjerd. Voor auto’s is het ook errg slecht. Kuilen (in de wegen) zijn niet meer te zien en er komt overal water tussen. Het is trouwens ook érg saai als het zoveel regent. Een beetje thuis zitten te niksen en met bewondering naar buiten zitten staren waar al dat water toch in godsnaam allemaal vandaan komt. Zóveel tegelijk. Ik zal toch blij zijn als ik het zonnetje weer wat vaker zou zien schijnen.

Over 4 weken komen paps en mams, hopelijk is het meeste vocht dan al wel gevallen. We hebben grootse plannen voor trips naar het binnenland, dus dan moet het wel droog zijn! Dan heb ik ook eindelijk een fotocamera! Dan is de er de kans dat er meer foto’s verschijnen op deze blog.

Er is trouwens een blad genaamd ‘Parbode’ dit gaat over wat hier zich allemaal afspeelt. Dit is het enige informatieve en beetje kritische blad wat hier verkrijgbaar is. Dit maandblad is ook in Nederland te koop, echt een aanrader want het geeft een goed beeld over hier!

Ik laat het even hierbij, want ik zie de donkere grijze wolken alweer aanwaaien en misschien kom ik nu nog droog thuis ;)

Dikke knuffel uit de natte tropen

  • 04 Juni 2007 - 20:35

    Mam:

    Oeps wat een regen!!!
    Maar wat nu valt valt niet als wij er zijn,hihi
    Ja nog 4 weken we hebben er echt zin in,alles is geregeld(visum,spuiten etc)
    Vandaag op het journaal gezien dat er in de jungle van Suriname 4 nieuwe dieren zijn ontdekt, waaronder een prachtige zwarte kikker met fluor strepen,schitterend,wie weet komen we hem nog tegen??
    Moeten we ook regenlaarzen meenemen?Of zou lieslaarzen beter zijn?
    Lieve Lien tot bellens,dikke kus pa en ma

  • 05 Juni 2007 - 07:25

    Anne:

    Moet ik je ff een zwemvest toegooien? :P
    Mja Suriname staat helaas ook wel bekend om haar tropische regenbuien.. Ik hoop dat je het alsnog naar je zin hebt daar! Dat alles goed gaat, en dat je over 4 weken een fijne tijd met je ouders hebben. Heeeel veel succes! En hou me op de hoogte! Liefs & een dikke knuffel

  • 05 Juni 2007 - 09:18

    Coby:

    Aaah regen! dat mag niet van mn kapper!! ;) ;)
    ja de natuur kan mooi zijn, maar ook erg nattig.
    ik moest zovaak aan je denken in Noord-Ierland. al die schaapjes en al die prullaria met skaapies.. er kwam geen eind aan...
    als ik weer ga, en jij bent weer thuis neem ik wat voor je mee!
    voor nu, heel veel sterkte nog daar! en ik hoop voor je dat het weer snel beter wordt zodat je niet meer aan je huisje vastzit.

    Dikke knuffel van mij en je grote broer!!!

  • 07 Juni 2007 - 11:09

    Esther:

    Hoihoi
    beetje jammer al die regen. Maja als de regentijd voorbij is is iedereen jaloers op je. Wel een hele mooie foto trouwens, van die tropische regenbui.
    groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor 11 maanden naar Paramaribo, stage lopen in het kindertehuis van stichting Claudia A.

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 43454

Voorgaande reizen:

20 Februari 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: