pluspuntjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu pluspuntjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu

pluspuntjes

Door: lien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

29 Augustus 2007 | Suriname, Paramaribo

Ten eerste wil ik iedereeen heeeeeeeeeeeel erg bedanken voor de berichten die ik heb gehad naar aanleiding van mn vorige bericht op mn web-log!! Niet gedacht dat je daar zo’n behoefte aan kan hebben. Het me echt geholpen! Thanks :D

Het gaat gelukkig weer een stuk beter. Ik heb toch besloten nog maar even te blijven.. voor de kinderen en voor de organisatie. En natuurlijk een beetje voor mezelf ;) Zolang er mede vrijwilligers zijn is het goed uit te houden. Veel handen maken licht werk. Voor een aantal weken zijn we weer met 4 personen. Het is hier nu grote vakantie, dus alle kinderen zijn de hele dag thuis. Er zijn er ook een aantal opgehaald door familieleden. En het is echt prettiger werken met wat minder kids :p de aandacht is dan beter te verdelen. Elke week doen we nu met een aantal kids een uitje. Zo zijn we gisteren weer wezen zwemmen (zie foto’s)en vorige week zijn ze naar de dierentuin geweest. Als het goed is mag ik binnenkort met mn surinaamse collega mee huisbezoeken doen. De organisatie gaat ook bij aids patiënten langs om ze met zoveel mogelijk dingen te helpen. Ook wil ik graag weer ziekenhuisbezoeken doen. Maargoed, alles gaat op zn Surinaams….langzaaaaaaaam! Ze hebben niet altijd tijd voor mij om mij te voorzien van werk, dus over het algemeen bedenk ik zelf wat voor werk ik doe.

Zoals de meeste van jullie al zeiden: Ontspanning is belangrijk! Dus dat heb ik natuurlijk graag voor lief genomen :)Zo hadden we de afgelopen tijd de verjaardag van Linda, concerten van Lange Frans en baas B (haha ja lacheuh! En Mac moest ook meespelen met zn band!) en de supervrolijke fijne band Kassav’ Na afloop van Lange Frans en Baas B mochten we nog mee met de limo naar het hotel, maar dat hoefde van mij niet zo. Linda en Kim wel, die hebben tot de late uurtjes met de gitarist van de band geouwehoerd, wel erg grappig dat dat allemaal kan ook aan de andere kant van de wereld.

Afgelopen zondag bij VOS weer wat leuke mensen ontmoet waar we aankomend weekend mee op stap gaan. Mac moet 2 keer optreden dit weekend én zaterdagavond hebben we weer een reggaeeeee concert! En de verjaardag van Don (de vriend van Kim) dus staat er gelukkig genoeg ontspanning op het programma :D
Verder heb ik nog geen nieuw huis gevonden, maar wel vele opties, dus dat moet goed komen. Zolang geniet ik nog even in Huize villa Bella. En nog een aantal weekjes en dan krijg ik weer visite! En wel voor een maand! Dan gaan Josine en ik Paramaribo eens goed onveilig maken :p

Oja en op verzoek van velen dan maar eens een foto van Mac en mij ;)

  • 29 Augustus 2007 - 18:35

    Anne:

    Hey Lien!
    Ontzettend leuk om al die foto's te zien :)
    Fijn dat alles weer wat lekkerder gaat met werken. En tsja.. Aan dat langzame 'tempo' ben je toch al onderhand gewend? ;)
    Succes met alles! Geniet van elke seconden met de kids, met je medevrijwilligers, met je Mac ;)

    Liefs, knuff Anne

  • 29 Augustus 2007 - 19:04

    Anke:

    Heyhey,
    Je foto's maken me zo jaloers, ik wil terug! En Sefanio, sang wat een kereltje!
    Meid, geniet lekker van de leuke dingen en van de kids. Het gaat helemaal goedkomen met jou.
    Liefs

  • 30 Augustus 2007 - 08:33

    Peter Van Enk:

    Hay, terug van vak. ik kreeg altijd autm.
    jou bericht...dacht ik...p.van.enk@isala.nl of ging het niet autm. goed hoe het ook zij heb je weer gevonden.....via via Pa en Ma weer weg, dus weer rijk alleen !! Kreeg je kaartje nog...Verder heb ik nog niks gelezen eerst maar even tikken dacht ik zal zo eens even onderstaan de lezen....
    Zit op mijn werk dus moet even tussen door allemaal.Thuis krijg ik de kans niet om achter de comp. te hangen.
    En daar ben ik blij om....hoor !!
    Hee tot zo of anders t.z.t meer.

    Peter...........

  • 06 September 2007 - 11:10

    Merlyn Smith:

    Jaa wij zijn weer in Holland. Het valt tegen, het weer is somber.
    We missen Suriname dan ook heel erg.
    Yolien , leuk dat we je hebben ontmoet in Suriname. Geef ons eens een belletje als je terug bent (nummer volgt nog).
    Ik wens je nog veel djogos en een goede hangmat toe.

    Groetjes Merlyn en Nadynne.

    ps. bewaar je mijn boek nog voor me?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor 11 maanden naar Paramaribo, stage lopen in het kindertehuis van stichting Claudia A.

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 43453

Voorgaande reizen:

20 Februari 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: