Help! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu Help! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Oever - WaarBenJij.nu

Help!

Door: lien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

06 September 2007 | Suriname, Paramaribo

De kinderen in mijn tehuis zijn nog nooit naar de tandarts geweest. Dit is natuurlijk een erg slechte zaak. Voor de HIV positieve kinderen is dit helemaal een kwalijke zaak, omdat de ziekte de tanden erg aantast.

Zodra de kinderen ingeschreven kunnen ze een jaar lang aanspraak doen op de volgende behandelingen:
• Voorlichting en poetsinstructie
• 2x tandheelkundige controle
• 2x mondhygiënische behandeling
• 2x vullingen
• Uitrekken van tanden en kiezen
• Fluoride applicatie
• Aanbrengen van sealants(lak), indien nodig

Ik ben begonnen met de kinderen in te schrijven bij een jeugdtandarts.
Vandaag heb ik 11 kinderen kunnen inschrijven met behulp van een donatie van een surinaamse stichting .
Ik wil natuurlijk graag álle kinderen inschrijven.

Voor inschrijving heb ik nog 80,00euro nodig, help me alsjeblieft hierbij en doneer (ook al is het maar een paar euro) op mijn rek.nr.
J.L.M. van’t Oever ,Postbank 8364089
zodat ze eindelijk naar een tandarts kunnen!

  • 06 September 2007 - 20:56

    Esther:

    wat een goede actie van je! ook omdat je direct ziet wat er met het geld gebeurt!
    Ik zal eens kijken of mijn studentenbudget het toelaat maar ik denk dat ik wel wat kan missen.
    xx Esther

  • 06 September 2007 - 21:56

    Pa En Ma:

    Wij hebben de gebitten van de kinderen gezien. Goed initiatief

    Aangezien er nog zo'n 15 kinderen kunnen worden geholpen voor dat luttele bedrag moet zo'n bijdrage voor ons nederlanders niet zo bezwaarlijk zijn . 1 consultje per persoon kost in Nederland al 25 euro.


  • 07 September 2007 - 07:04

    Anne:

    Hey Lien! Wat een super goede actie! Ik ga voor je kijken wat ik kan doen met m'n budget, maar een tientje of iets, kan ik wel missen denk ik.
    Erg goed initiatief! Die kinderen zouden inderdaad dan zo snel mogelijk een behandeling moeten krijgen.

    Liefs Anne

  • 07 September 2007 - 07:41

    Bert:

    Goede actie. Hoop dat dit door kan gaan, zal wat centjes overmaken

    Hou je taai

    Bert

  • 08 September 2007 - 19:46

    Michiel:

    goede actie idd, zal ook wat overmaken.

  • 16 September 2007 - 07:28

    Sanne:

    Hej Jolien,
    super goed doel, dus ik heb ook iets overgemaakt!!
    X Sanne

  • 16 September 2007 - 10:56

    Stephan:

    Hey!
    Is het nog gelukt allemaal met dat geld?
    I hope so. Is goed iets dat die kinder daar dan naar de tandarts kunnen

    Groeten,
    Stephan

  • 16 September 2007 - 15:26

    Loes:

    Hoi yolien.

    Goed initiatief, zullen je met een bedrag steunen.

    loes en roel

  • 02 Oktober 2007 - 07:39

    Vic:

    Hey lien,

    Ik las het een beetje laat, maar wat een super goede actie. Ik hoop dat je er nog steeds wat mee kan, maar er komt nog een kleine donatie van mij en mijn moeder aan.

    Greets vic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor 11 maanden naar Paramaribo, stage lopen in het kindertehuis van stichting Claudia A.

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 43455

Voorgaande reizen:

20 Februari 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: